חמוציות במשרה תפוחים (חצאים)

חמוציות במשרה תפוחים (חצאים)

21.45 ₪
4.29 ₪ ל 100 גרם
חצאי חמוציות מיובשות במשרה תפוחים, מכיל שמן חמניות
21.45 ₪
   
איך כדאי לאחסן? במזווה או במקרר
במה כדאי לשלב? בסלטים, בקינוחים, כנשנוש בין הארוחות

טיפים מתזונאית הבית שלנו:

מקורן של החמוציות בצפון אמריקה ושם הן נחשבות לאוצרות של הרפואה העממית שמקורה באינדיאנים ילידי היבשת. בישראל כמעט ולא ניתן להשיג חמוציות טריות אך ניתן למצוא את החמוציות במגוון צורות – פרי יבש או קפוא עם או בלי תוספת סוכר (כמובן שמומלץ לבחור בגרסה נטולת תוספת סוכר) ריבות, חליטות צמחים ומיצים. בשל עושרן בפרואנטוציאנידינים, אנטי בקטריאליים המקשים על שגשוג של חיידקים ועל היצמדות שלהם לרקמות הגוף, החמוציות נחשבות כמטרייה הטבעית האנטי-חיידקית של הטבע ומסייעים בהורדת הסיכון לעששת, אולקוס , הליקובקטר פילורי ודלקות בדרכי השתן. בנוסף, בדומה לשאר פירות היער הן עשירות בפלבנואידים, נוגדי חמצון עוצמתיים ביותר המקטינים את חמצון הכולסטרול ה'רע' וכן את הפגיעה בתאים שמצפים את כלי הדם מבפנים, ומכך שהם עשויים לתרום להעלאת הכולסטרול ה'טוב', מסייעים להקטנת הסיכוי לחלות בסוגים שונים של גידולים סרטניים, להפחתת הסיכוי לסבול ממחלות לב וכלי דם, להאטת קצב ההזדקנות ועוד. בנוסף, עשירות החמוציות בפיטוכימיקלים, הידועים כבעלי השפעה ויכולת הגנה על מערכות שונות בגוף ובפוליפנולים - נוגדי חמצון החזקים פי שמונה ויותר מוויטמין C התורמים להגברת ההגנה ולמניעת נזק לתאים שונים כמו כלי הדם והלב, עור, מוח ועוד. כיום יש לחמוציות שימוש רפואי בדוק ומדעי גם בעולם המודרני ומומלץ מאוד לשלבן בתפריט היומי.