שיבולת שועל עדינה אורגנית

שיבולת שועל עדינה אורגנית

13.70 ₪
שיבולת שועל עדינה אורגנית, של חברת "הרדוף", במשקל 500 גרם
   

למה זה טוב?

  • עשיר בחלבון
  • עשיר בחומצה פולית
  • עשיר בסיבים תזונתיים
תכולה 500 גרם
איך כדאי לאחסן? במזווה
במה כדאי לשלב? בתבשילים, בסלטים, בקציצות ולביבות, בגרנולה, להעשרת ארוחות לתינוקות, בדייסות, בקינוחים

טיפים מהמזווה:

שיבולת-שועל Avena sativa) ) הידועה בדרך כלל כ'קוואקר היא סוג של דגן הגדל בישראל ושכיח בכל אזורי הארץ. בכוס שיבולת שועל(156 גרם) : 26.4 גרם חלבון – שהם 53% מהתצרוכת היומית המומלצת 16.5 גרם סיבים שהם 66% מהתצרוכת היומית המומלצת 1.2 מ"ג תיאמין – שהם 79% מהתצרוכת היומית הממומלצת 87.4 גרם פולאט- 22% מהתצרוכת היומית המומלצת 7.4 גרם ברזל – 41% מהתצרוכת היומית המומלצת 276 גרם מגנזיום – 82% מהתצרוכת היומית המומלצת 6.2 גרם אבץ – 41% מהתצרוכת היומית המומלצת ועוד המון ויטמינים ומינרלים כמו מנגן , סידן וויטמיני B מחקרים מראים כי לסיבים המסיסים שבשיבולת שועל יש יכולת לסייע בהורדה של רמות כולסטרול בדם ברמה של כ 15%. זאת בגלל יכולתם לקשור אליהם את חומצות המרה שבמערכת העיכול וע"י כך הם מגבירים את סילוקן מהגוף. ארגון הלב האמריקאי (American Heart Association), ממליץ על צריכתה לסיוע בהורדת רמות הכולסטרול מחקר נוסף שפורסם ב- American Journal Of Public Health הראה כי צריכה של כוס שיבולת שועל ביום מפחיתה את הסיכוי לסבול מסוכרת מסוג 2 ב-16%. שיבולת שועל תורמת גם לשינה עמוקה יותר וזה בזכות חומצת האמינו החיונית טריפטופן המהווה חומר מוצא ליצירת מלטונין- הורמון השינה.הכי חשוב שיבולת שועל תורמת למצב רוח טוב בגלל השילוב של טריפטופן וויטמין b6 – חשוב לדעת ששיבולת שועל מכילה גם חומצה פיטית, החומצה הופכת את המינרלים שבשיבולת שועל ללא זמינים, אולם בישול וחימום ינטרלו את החומצה הפיטית ויאפשרו לנו ליהנות מכל הרכיבים התזונתיים שהיא מכילה. צריכת שיבולת שועל כשלוש שעות לפני פעילות גופנית תעניק סיבולת גבוהה ואף תתרום לשריפת שומנים במהלך הפעילות וליצירת אימון אפקטיבי. לרוב השדות בהם גדלה שיבולת השועל סמוכים לשדות גידול דגנים המכילים גלוטן (חיטה, שיפון, שעורה), הרוח עלולה להעביר את הגלוטן משדות אלו לשדות גידול שיבולת השועל, ובנוסף פסי הייצור לרוב כוללים דגנים נוספים על כן הרגישים לגלוטן מומלץ שלא יצרכו דגן זה אלא רק במעקב רופא , חשוב גם לדעת כי שיבולת השועל מכילה חלבון בשם אבנין אליו רגישים כ-15% מתוך חולי הצליאק מאחר והוא דומה למרכיב הבעייתי בגלוטן. ניתן לרכוש שיבולת שועל דקה, עבה או קמח שיבולת שועל ולהכין מהם דייסות, עוגות, עוגיות, גרנולה, חטיפי אנרגיה, ניתן להוסיף 2 כפות למרק ולהקרים את המרק ולהכין חלב שיבולת שועל. שיבולת השועל גם יעילה לבריאות העור מאחר והיא מאזנת את החומציות העור ומשמרת על לחות העור והשיער בגלל נוכחות העמילן והבטא קרוטן , לטיפול בבעיות עור כמו עיקצוץ, גירוי או פריחה ניתן להוסיף את שיבולת השועל לאמבט. יש שלכם שאלות נוספות על המוצר? מוזמנים לפנית במייל לליבי לוי גרינברג , יועצת לתזונה טבעית ומנחת סדנאות לאורח חיים בריא , כותבת הבלוג ״מפרגנת בריאות״ libbyle@gmail.com