עדשים ירוקות בתפזורת

עדשים ירוקות בתפזורת

11.90 ₪
עדשים ירוקות, בתפזורת
11.90 ₪
   

למה זה טוב?

  • תורם לבריאות הלב
  • עשיר בסיבים תזונתיים
  • בעל אינדקס גליקמי נמוך
איך כדאי לאחסן? במזווה
במה כדאי לשלב? בתבשילים, בסלטים, בממרחים, בקציצות ולביבות

טיפים מהמזווה:

עדשה תרבותית ( lens culinaris) צמח חדש שנתי ממשפחת הקטניות , תרמילי הצמח מכילים זרעים בגדלים שונים העדשים הינם הקטנייה הנפוצה בארץ והן קיימות במס' צבעים: שחורות, כתומות, אדומות , חומות, צהובות, ירוקות ניתן לשלב אותן בסלטים , מרקים, תבשילים, קציצות , פשטידות ואפילו קינוחים. כל סוגי העדשים מרכיב שימושי במטבח הטבעוני והצמחוני כמו למשל במטבח ההודי ובכלל לכל מי שבריאותו חשובה לו וזאת מאחר והן בעלות ערך תזונתי גבוהה, הן מכילות חלבון, ויטמינים, וברזל ,מינרלים וסיבים תזונתיים והן קלות לעיכול ביחס לקטניות אחרות מאחר כי אינן מכילות גופרית ולכן אינן זקוקות להשרייה מוקדמת, כמו כל סוגי הקטניות השרייה מוקדמת או הנבטה יעלו את ערכן התזונתי, יש לשם לב רק עדשים שלמות ינבטו, החצויות לא, עדשים שהושרו או הונבטו ניתן לשמור בהקפאה. הודות לתכולת הסיבים הן תורמת למניעת מחלות לב ,הורדת כולסטרול, שומנים בדם לחץ דם ואיזון סוכר העדשים הירוקות זקוקות לזמן בישול יחסית ארוך בהשוואה לעדשים השחורות והכתומות בין 25 דק' אם עברו השרייה עד 45 דק' ללא השרייה והן שומרת על צורתן, הן מתאימות לסלטים , קציצות , מרקים ובשילוב עם דגנים כדאי רק בתום בישול העדשים להוסיף מלח אחרת זה ימנע מהן להתרכך בבישול. יש שלכם שאלות נוספות על המוצר? מוזמנים לפנית במייל לליבי לוי גרינברג , יועצת לתזונה טבעית ומנחת סדנאות לאורח חיים בריא , כותבת הבלוג ״מפרגנת בריאות״ libbyle@gmail.com