שעועית מש בתפזורת

שעועית מש בתפזורת

11.90 ₪
שעועית מש, בתפזורת
11.90 ₪
   
איך כדאי לאחסן? במזווה
במה כדאי לשלב? בתבשילים, בסלטים, בממרחים

טיפים מהמזווה:

שעועית המאש הנקראת גם אפונה סינית או שעועית מונג היא סוג של קטניה קטנה ממשפחת האפונה והעדשים. שם מדעי Vigna radiata . למרות שברוב חלקי העולם שעועית המאש פחות פופולרית מזני שעועית אחרים, כמו חומוס או שעועית שחורה,היא מהווה חלק מתזונה איורוודית מסורתית בהודו במשך אלפי שנים. היא עשירה במנגן, אשלגן, מגנזיום, חומצה פולית, נחושת. שעועית המאש מכילה 23 גר' חלבון, לצורך השוואה ב-100 גרם חלב יש 3 גרם חלבונים ובחלבון ביצה אחד יש 4 גרם חלבון. הכנסתה לתפריט היומי יכולה לסייע בהגנה נגד מחלות לב, סרטן, סוכרת והשמנת יתר. היא נוגדת חמצון, אנטי-מיקרוביאלית, אנטי דלקתית, אנטי סוכרתית, מסייעת להורדת לחץ דם, מסייעת בהפחתת שומנים בדם ומשפרת את חילוף החומרים בגוף, מחזקת את הרקמות ומסייעת לטיפול בבעיות עור שונות. את שעועית המאש ניתן למצוא בצורת זרעים יבשים, אבקה, שעועית שלמה או כאטריות שעועית. את הזרעים המיובשים ניתן לאכול בצורתם הגולמית (מבושלים או טריים) מומלץ ביותר להנביט את המאש כיוון שבתהליך הנביטה כמות הויטמינים שבזרע תגדל משמעותית., שעועית מש יבשה, מכילה כגרם אחד של ויטמין C בעוד שעועית מש מונבטת מכילה יותר מ- 13 גרם. בנוסף, ההנבטה מקצרת משמעותית את זמן הבישול, מעשירה את הטעם והופכת את המאש לקל לעיכול. הנבטים הסינים המוכרים עשויים משעועית המש , במזרח הרחוק השעועית אף משמשת כחומר גלם ל גלידות מש ועוגות. יש שלכם שאלות נוספות על המוצר? מוזמנים לפנית במייל לליבי לוי גרינברג , יועצת לתזונה טבעית ומנחת סדנאות לאורח חיים בריא , כותבת הבלוג ״מפרגנת בריאות״ libbyle@gmail.com