חזרה >

סירופ אגבה כחולה אורגני (גדול)  - נטורפוד

סירופ אגבה כחולה אורגני (גדול) - נטורפוד

32.50 ₪
סירופ אגבה כחולה - נטורפוד, 660 גרם
   
תכולה 660 גרם
איך כדאי לאחסן? במזווה או במקרר (אחרי הפתיחה במקרר)
במה כדאי לשלב? כתחליף סוכר במאפים, קינוחים, שתייה וכו'

טיפים מהמזווה:

סירופ האגבה מופק בתהליך ייחודי מצמח ממשפחת האגביים, סוג של סוקולנט (שם בוטני לצמחים בעלי עלים בשרניים אוגרי מיים, עימם נמנים גם הקקטוסים, אך האגבה בניגוד לדיעה הרווחת - אינו קקטוס). סירופ האגבה מופק מהעלים הבשרניים של זן של צמח האגבה הכחולה, שממנו מייצרים גם טקילה. כפית של סירופ אגבה מכילה כ- 20 קלוריות, אך הוא מתוק פי 1.5 מסוכר. הוא נטול טעם לוואי ומגיע בצורה של נוזל, שאינו מושפע מטמפרטורה (בניגוד לדבש לדוגמא שנוטה להתגבש בקור). הוא עתיר פרוקטוז (סוכר המאפיין בעיקר פירות) יחסית לגלוקוז, מה שהופך אותו לאחד הממתיקים עם הערך הגליקמי הנמוך ביותר, 32 באינדקס הגליקמי. למרות זאת, לא מומלץ להפריז בשימוש בו. דווקא תכולת הפרוקטוז הגבוהה היא זו שיכולה בטווח הרחוק גם להזיק. פרוקטוז עובר פירוק בתאי הכבד ואינו מעודד הפרשת אינסולין ע"י תאי הלבלב. זה מסביר בין היתר את ערכו הגליקמי הנמוך אך כשסוכר זה מגיע במינון גבוה לכבד, יש לו נטייה לעבור המרה מהירה יותר למרכיבים שומניים – טריגליצרידים. לכן חשיפה כרונית לפרוקטוז מקדמת את הסינדרום המטבולי שתוצאותיו: השמנה, סוכרת מסוג 2, לחץ דם גבוה, שומנים בדם ובעיות לב וכלי דם. צריך לקחת בחשבון כי כל "ממתיק" המגיע בצורה מבודדת, ולא כמרכיב אינטגרלי מהמזון עצמו כמו פירות או ירקות (בטטה, סלק, גזר), נושא בחובו השפעה כלשהי על בריאותנו. אז נכון הוא שייתכן ולסירופ האגבה יתרון על פני סוכר לבן מזוקק, אך זה לא הופך אותו לבריא. לכן מומלץ לצרוך אותו במינונים קטנים, ולהעשיר את התזונה בשפע של סיבים, נוגדי חימצון וויטמינים מפירות וירקות כדי לתמוך בתפקוד המטבולי של הגוף. יש שלכם שאלות נוספות על המוצר? מוזמנים לפנית במייל לליבי לוי גרינברג , יועצת לתזונה טבעית ומנחת סדנאות לאורח חיים בריא , כותבת הבלוג ״מפרגנת בריאות״ libbyle@gmail.com