כוסמת (ירוקה) אורגנית

כוסמת (ירוקה) אורגנית

10.20 ₪
כוסמת אורגני, של חברת "הרדוף", במשקל 500 גרם
   

למה זה טוב?

  • תורם לבריאות הלב
  • עשיר במינרלים חיוניים
  • בעל אינדקס גליקמי נמוך
תכולה 500 גרם
איך כדאי לאחסן? במזווה
במה כדאי לשלב? בתבשילים, בסלטים, בממרחים, בקציצות ולביבות, בגרנולה

טיפים מהמזווה:

כוסמת היא לא דגן, אלא זרע פרי מה שהופך אותה לתחליף מתאים לדגנים לאנשים שרגישים לגלוטן. היא מועילה לבריאות הלב וכלי הדם.תפריט יומי המכיל כוסמת נמצא קשור בהפחתת כולסטרול, לחץ דם והפחתת הסיכון לפתח מחלות לב .במחקר שנעשה על 800 סינים שצרכו 100 גרם כוסמת ביום נמצא כי צריכת כוסמת היתה קשורה לאיזון רמות הכולסטרול הכללי בדם.כל זה הודות לכמות הגדולה של הפלבנואידים, במיוחד רוטין אשר תורמים בהגנה מפני מחלות ע"י הרחבת הפעולה של ויטמין C -נוגד חימצון.פעילות הפחתת השומנים של הכוסמת נעשית ע"י תרכובות פלבנואידיות התורמות לאיזון לחץ הדם ומונעות מהכולסטרול להתחמצן.כוסמת היא גם מקור טוב למגנזיום המשפר זרימת דם ואספקת מזון תוך הפחתת לחץ דם .המגנזיום גם תורם לאיזון רמות הסוכר בדם. בבדיקה שהשוותה את ההשפעה של כוסמת ולחם מקמח לבן על הסוכר בדם נמצא כי הכוסמת הורידה באופן מובהק את רמת הגלוקוז ותגובות האינסולין באופן משמעותי .במחקר שנערך במשך 6 שנים על 36,000 נשים נמצא כי נשים שצרכו בממוצע 3 מנות של דגנים מלאים ביום היו בסיכון נמוך יותר לפתח סוכרת בהשוואה לאלו שאכלו מנה אחת בשבוע. בנוסף נמצא כי נשים שאכלו מזונות העשירים במגנזיום היו בסיכון נמוך ב -24 אחוזים לפתח סוכרת בהשוואה לנשים שאכלו פחות . (בכוסמת יש 34% מגנזיום). במחקר שהתפרסם בכתב העת לכימיה חקלאית ומזון בקנדה נמצא כי מנה אחת של תמצית זרעי כוסמת הורידה את רמות הגלוקוז בדם בין 12%-19% תוך 90 דקות בלבד בחיות מעבדה עם סכרת מסוג 1. המרכיב בכוסמת שאחראי להורדת רמת הסוכר בדם הוא 'chiro-inositol הוכח כי יש לו תפקיד משמעותי בחילוף חומרים של הגלוקוז. בעוד חוקרים עדיין לא יודעים בדיוק איך זה עובד ישנן מס ראיות המצביעות שהוא הופך את התאים לרגישים יותר לאינסולין , ואף יכול לחכות את פעילות האינסולין. כאמור כוסמת ודגנים מלאים הם מקור עשיר למגנזיום הפועל כקו–פקטור בלמעלה מ- 300 פעולות אנזימטיות בגוף, כוללים אנזימים המעורבים בהפרשת אינסולין ושימוש הגוף בגלוקוז. ה-FDA קבע כי מזונות המכילים 51% דגנים מלאים ( ושהם גם דלים בשומן , שומן רווי, וכולסטרול ) קשורים לסיכון נמוך יותר למחלות לב וסוגי סרטן מסוימים . כעת , המחקר מצביע כי צריכה קבועה של דגנים מלאים גם מפחיתה את הסיכון לסוכרת מסוג 2. יש שלכם שאלות נוספות על המוצר? מוזמנים לפנית במייל לליבי לוי גרינברג , יועצת לתזונה טבעית ומנחת סדנאות לאורח חיים בריא , כותבת הבלוג ״מפרגנת בריאות״ libbyle@gmail.com