קמח עדשים אדומות - אביב ירוק

קמח עדשים אדומות - אביב ירוק

19.50 ₪

קמח עדשים אדומות, של "אביב ירוק", במשקל 400 גרם

למה זה טוב?

  • תורם לבריאות הלב
  • עשיר בסיבים תזונתיים
  • עשיר בחומצה פולית
תכולה 400 גרם
איך כדאי לאחסן? במזווה או במקרר
במה כדאי לשלב? במאפים, בפנקייקים, בחביתות עדשים

טיפים מתזונאית הבית שלנו:

העדשים הכתומות קרויות גם עדשים מצריות, והנן צמח חדש שנתי ממשפחת הקטניות , תרמילי הצמח מכילים זרעים בגדלים שונים העדשים הינם הקטנייה הנפוצה בארץ והן קיימות במס' צבעים: שחורות, כתומות, אדומות , חומות, צהובות, ירוקות ניתן לשלב אותן בסלטים , מרקים, תבשילים, קציצות , פשטידות ואפילו קינוחים, אפשר להפוך אותם לקמח ע"י טחינה במטחנת תבלינים ולהוסיף אותם כתחליף לקמח במאפים ובעיקר תחליף לקמח חומוס. כל סוגי העדשים מרכיב שימושי במטבח הטבעוני והצמחוני כמו למשל במטבח ההודי ובכלל לכל מי שבריאותו חשובה לו וזאת מאחר והן בעלות ערך תזונתי גבוהה, הן מכילות ויטמינים, וברזל ,זרחן , אבץ, מגנזיום , ניאצין ,מינרלים , פחמימות וחלבון , בחצי כוס עדשים תשעה גרם חלבון, הן עשירות גם בחומצה פולית. בכוס עדשים אדומות מבושלות כ- 90 אחוזים מהקצובה היומית המומלצת. עדשים הכתמו מכילות ספונינים, פיטוכימיקלים המפחיתים את הסיכון לפתח סרטן, הודות לתכולת הסיבים הן תורמת למניעת מחלות לב ,הורדת כולסטרול, שומנים בדם לחץ דם ואיזון סוכר. חצי כוס עדשים מספקת 7.8 גרם סיבים (כמות זהה ל -7 פרוסות לחם מלא). הן קלות לעיכול ביחס לקטניות אחרות מאחר כי אינן מכילות גופרית ולכן אינן זקוקות להשרייה מוקדמת, כמו כל סוגי הקטניות השרייה מוקדמת או הנבטה יעלו את ערכן התזונתי, יש לשם לב רק עדשים שלמות ינבטו, החצויות לא, עדשים שהושרו או הונבטו ניתן לשמור בהקפאה. זמן הבישול של העדשים הכתומות הוא המהיר ביותר, הן אינן שומרות על צורתן בבישול והופכות למעין עיסה ולכן הן מתאימות יותר להסמכת מרקים או דאל הודי . אכילתם עם לימון תאפשר ספיגה יותר של ויטמין C